Guldvargen 2024

Marknadsföreningens styrelse vill tacka involverade och gäster för en fantastisk kväll!

Årets Guldvargen

Polar 60 år

Juryns motivering: Årets stjärnskott håller högsta klass i både hantverk och formgivning. En reklamfilm där vi får resa genom tid, rum och årtionden av svenska designklassiker. En solklar vinnare av årets guldvarg.

Kund: Polar husvagnar
Byrå: Bulldozer kommunikationsbyrå

Årets Guldvargen

Årets Guldhjärta

Allt våld syns inte

Juryns motivering: Ett enkelt drag med concealer som inte döljer utan framhäver ett viktigt budskap.

Kund: Karlstad kommun
Byrå: Advant

Årets Guldhjärta

Årets Wildcard

Laddbar Kia söker kontakt

Juryns motivering: En sprakande idé utanför det vanliga. En kampanj där du kan stöta på både singlar och elbilar.

Kund: Wafab Bil
Byrå: Markant Reklambyrå

Årets Wildcard

Årets Varumärke/Identitet

Varumärkesidentitet Filipstads kommun

Juryns motivering: Prinsens stad kröns med en ny genomarbetad grafisk identitet som förenar natur, det gamla och det nya. För Filipstad i tiden.

Kund: Filipstads Kommun
Byrå: Happy Republic

Årets Varumärke/Identitet

Årets Digitala lösning

Marjas äventyr

Juryns motivering: För våra unga är det digitala det naturliga. Att skapa en digital upplevelse i Värmlands vackra natur känns därför som ett naturligt guld.

Kund: Mattila Natur och Kulturförening, Compare och Visit Värmland
Byrå: Advant

Årets Digitala lösning

Årets Förpackning

YesBox

Juryns motivering: Vanligtvis premierar vi form som tänker utanför boxen, men här har vi valt det bidrag som tänkt ”på” boxen. En välgjord och rolig förpackning både fram och bak.

Kund: Wine Market
Byrå: Goldstorm

Årets Förpackning

Laddbar Kia söker kontakt

Juryns motivering: En idé laddad med humor och kärlek; att koppla ihop mänsklig kontakt med bilköp får kampanjen att rulla in första plats.

Kund: Wafab Bil
Byrå: Markant Reklambyrå

Årets Rörliga/Audio

Polar 60 år

Juryns motivering: En stjärnklar vinnare som tar oss på en resa genom tid och rum. Ett strålande bidrag både i hantverk och formgivning.

Kund: Polar Husvagnar
Byrå: Bulldozer Kommunikationsbyrå

Årets Rörliga/Audio

Anna Nordström, Markant Reklambyrå

Juryns motivering: En ung copywriter som har bidragit i flertalet inskickade bidrag i året guldvarg visat på talang, hunger och bredd i sitt skapande. Juryn har fått blodad tand i att vilja se mer och känner vittringen av en framtida guldvarg.