Förra årets nykomling ’Årets Resultat’ stannar även detta år! Om ni vill läsa mer om denna så kan ni scrolla längre ned på sidan.
Trumvirvel… Här är kategorierna för Guldvargen 2023. Vill du skicka in ditt bidrag? Självklart, detta gör du här.
Kategorierna i årets Guldvarg är inspirerade av kategorierna i Guldägget. Detta för att vi vill uppmuntra värmländska byråer att skicka in fler bidrag till andra tävlingar också. Även delar av juryns bedömningskriterier är hämtade därifrån.
Guldvargens syfte är att uppmärksamma och premiera den bästa och mest nyskapande värmländska kommunikationen.
Juryn ska ta hänsyn till följande kriterier vid bedömningen av tävlingsbidragen:
Idéhöjd – Att med en stark och tydlig idé lyckas nå ut och beröra.
Tydlighet – Att få fram ett budskap.
Relevans – Att budskapet är relevant för både avsändaren och mottagaren.
Hantverk – Hantering av bild, text, form och typografi mm.
Omdöme – Att ej bryta mot god etik.
Strategi – Att med en stark och tydlig strategi lyckas nå de uppsatta målen.
Mål – Att ha identifierat tydliga mål.
Årets Resultat
Marknadsföring och att jobba mål- och resultatinriktat blir allt viktigare. Här belönar vi de som framgångsrikt uppnått fantastiska resultat åt sina kunder. Det kan vara allt ifrån en mindre digital annonskampanj till större, mer övergripande och långsiktiga kampanjer.
Här är inte storleken på budgeten central, utan hur ni faktiskt uppnått målet resultatmässigt. Beskriv ert resultat kort – där ni berättar om bakgrunden, vilka de primära målen varit? Hur ni mätt framgången? Beskriv strategin bakom. Vad är nyckeln som har gjort att ni har fått ett framgångsrikt resultat? Påvisa detta genom att bifoga spridning i media, statistik, Call to Action, feedback från kund eller allmänheten osv. Juryn bedömer utifrån hur väl målen har uppnåtts baserat på resultatet, men viktigast är hur ni motiverar framgången på ett kreativt sätt. Här är allt tillåtet.