Guldvargen belönar årets bästa värmländska marknadsföringsinsatser. Bakom priset står Marknadsföreningen i Värmland.
Marknadsföreningens styrelse vill tacka involverade och gäster för en magisk kväll!
Guldvargen belönar årets bästa värmländska marknadsföringsinsatser. Bakom priset står Marknadsföreningen i Värmland.
Juryns motivering: När ett högre syfte, psykologi och digitala lösningar möts och gör skillnad på
riktigt blir resultatet riktigt gåshudsbra. När det dessutom är visuellt vackert,
med ett koncept som på ett snyggt sätt genomsyrar namn och grafisk profil
så kan juryn inte annat än att vara enade om att
vinnare av Årets Guldvarg är Lumeno
Juryns motivering: Denna annons går på ett fyndigt sätt emot traditionell
annonsering av erbjudanden. Den har smartness och väcker
betraktarens uppmärksamhet på ett lustfyllt sätt.
Vinnare av Årets annons är Missade erbjudanden
Juryns motivering: Ibland handlar kommunikation om att träffa brett, men oftare handlar
det om att få uppmärksamheten från precis rätt målgrupp. Med insiktsarbete,
humor och en rejäl näve lokal kännedom får denna kampanj rätt personer att
haja till och ta till sig budskapet – och ljudmediet funkade perfekt som uttag.
Vinnare i Årets audio är Minns du
Juryns motivering: Årets vinnare berör och motverkar ett samhällsproblem som direkt eller
indirekt kommer röra oss alla någon gång i livet. Denna digitala lösning har behandlat ämnet
med kunskap och respekt, och fått fram en produkt som känns ljus och lustfylld,
trots ett tungt ämne. Och framför allt – det är en produkt som gör skillnad.
Hatten av för vinnare av Årets Digitala Lumeno
Juryns motivering: Årets förpackningsdesign kombinerar kärlek för detaljer, grafiskt hantverk
och respekt för varumärkets historia på ett utmärkt sätt. En estetisk fullträff
helt enkelt. Snyggt jobbat och stort grattis till vinnaren till
Årets förpackningsdesign Tegner&Son
Juryns motivering: Årets kampanj visar hur man kan belysa ett stort, svårt, komplext problem på
ett enkelt sätt. Kombinationen av en oväntad men synlig kontaktyta och ett kortfattat
budskap gör att kampanjen träffas alla som ser den på ett personligt
plan och får den att kännas i magen. Enkelt, smart, kraftfullt.
Grattis till vinnare av Årets kampanj Mammatröjan
Juryns motivering: Att uppnå ett imponerande kampanj-resultat kräver både
skicklighet och en finesssom detta bidrag har förvaltat på allra bästa sätt med
väl valda kanaler och en smart strategi. Trots små medel och en minimal budget
har de lyckats uppnå ett fantastiskt resultat som bidrar till ett tryggare
samhälle och förtjänar dem klivet upp till en glänsande titel.
Vinnare i Årets Resultat är Kvinnorna Mellan Raderna
Juryns motivering: Årets rörliga har lyckats med utmaningen att både underhålla och stärka varumärket
med ett högklassigt hantverk, en rejäl dos glimten i ögat och ett koncept som
vågar flexa muskler. Vinnare i kategorin är Proplate
Juryns motivering: Årets valp har lyckats imponera på alla med en kreativ bredd
och formsäkerhet som är sällan sedd hos folk som inte ens lämnat skolbänken.
En övertygelse om att kunna lösa olika typer av kreativa utmaningar med skiftande
tillvägagångssätt gör det spännande att tänka hur populär denna valp kan komma
att bli på arbetsmarknaden. Från punkiga vinflaskor till kaxig
kommunikation, vinnaren av årets valp är Ebba Granat
Juryns motivering: Årets förpackningsdesign kombinerar kärlek för detaljer, grafiskt hantverk
och respekt för varumärkets historia på ett utmärkt sätt. En estetisk fullträff
helt enkelt. Snyggt jobbat och stort grattis till vinnaren till
Årets förpackningsdesign Tegner&Son