Guldvargen 2022

Marknadsföreningens styrelse vill tacka involverade och gäster för en magisk kväll!

Guldvargen belönar årets bästa värmländska marknadsföringsinsatser. Bakom priset står Marknadsföreningen i Värmland.

Årets Guldvarg


Lumeo, av Sticky Beat och Livskämpar

Juryns motivering: När ett högre syfte, psykologi och digitala lösningar möts och gör skillnad på
riktigt blir resultatet riktigt gåshudsbra. När det dessutom är visuellt vackert,
med ett koncept som på ett snyggt sätt genomsyrar namn och grafisk profil
så kan juryn inte annat än att vara enade om att
vinnare av Årets Guldvarg är Lumeno

Årets Guldvarg

Årets Annons


Missade erbjudanden, av Ord & Bild och Coop Värmland

Juryns motivering: Denna annons går på ett fyndigt sätt emot traditionell
annonsering av erbjudanden. Den har smartness och väcker
betraktarens uppmärksamhet på ett lustfyllt sätt.
Vinnare av Årets annons är Missade erbjudanden

Årets Annons

Årets Audio


Minns du, av Bulldozer kommunikationsbyrå och Länsförsäkringar Värmland

Juryns motivering: Ibland handlar kommunikation om att träffa brett, men oftare handlar
det om att få uppmärksamheten från precis rätt målgrupp. Med insiktsarbete,
humor och en rejäl näve lokal kännedom får denna kampanj rätt personer att
haja till och ta till sig budskapet – och ljudmediet funkade perfekt som uttag.
Vinnare i Årets audio är Minns du

Årets Audio

Årets Digitala


Lumeo, av Sticky Beat och Livskämpar

Juryns motivering: Årets vinnare berör och motverkar ett samhällsproblem som direkt eller
indirekt kommer röra oss alla någon gång i livet. Denna digitala lösning har behandlat ämnet
med kunskap och respekt, och fått fram en produkt som känns ljus och lustfylld,
trots ett tungt ämne. Och framför allt – det är en produkt som gör skillnad.
Hatten av för vinnare av Årets Digitala Lumeno

Årets Digitala

Årets Förpackningsdesign


Tegner & son, av Goldstorm och Tegnér Spirits and Wine

Juryns motivering: Årets förpackningsdesign kombinerar kärlek för detaljer, grafiskt hantverk
och respekt för varumärkets historia på ett utmärkt sätt. En estetisk fullträff
helt enkelt. Snyggt jobbat och stort grattis till vinnaren till
Årets förpackningsdesign Tegner&Son

Årets Förpackningsdesign

Årets Kampanj


Mammatröjan, av Ord & Bild och Örebro SK

Juryns motivering: Årets kampanj visar hur man kan belysa ett stort, svårt, komplext problem på
ett enkelt sätt. Kombinationen av en oväntad men synlig kontaktyta och ett kortfattat
budskap gör att kampanjen träffas alla som ser den på ett personligt
plan och får den att kännas i magen. Enkelt, smart, kraftfullt.
Grattis till vinnare av Årets kampanj Mammatröjan

Årets Kampanj

Årets Resultat


TKvinnorna mellan raderna, av Markant Reklambyrå AB och Brottsofferjouren Värmland

Juryns motivering: Att uppnå ett imponerande kampanj-resultat kräver både
skicklighet och en finesssom detta bidrag har förvaltat på allra bästa sätt med
väl valda kanaler och en smart strategi. Trots små medel och en minimal budget
har de lyckats uppnå ett fantastiskt resultat som bidrar till ett tryggare
samhälle och förtjänar dem klivet upp till en glänsande titel.
Vinnare i Årets Resultat är Kvinnorna Mellan Raderna

Årets Resultat

Årets Rörliga


Proplate – I’m not saying…, av Bulldozer kommunikationsbyrå och Proplate

Juryns motivering: Årets rörliga har lyckats med utmaningen att både underhålla och stärka varumärket
med ett högklassigt hantverk, en rejäl dos glimten i ögat och ett koncept som
vågar flexa muskler. Vinnare i kategorin är Proplate

Årets Rörliga

Årets Valp


Ebba Granat

Juryns motivering: Årets valp har lyckats imponera på alla med en kreativ bredd
och formsäkerhet som är sällan sedd hos folk som inte ens lämnat skolbänken.
En övertygelse om att kunna lösa olika typer av kreativa utmaningar med skiftande
tillvägagångssätt gör det spännande att tänka hur populär denna valp kan komma
att bli på arbetsmarknaden. Från punkiga vinflaskor till kaxig
kommunikation, vinnaren av årets valp är Ebba Granat

https://ebbagranat.com

Årets Valp

Årets Varumärke/identitet


Ungdomsmottagningen/Första linjen, av Advant och Region Värmland

Juryns motivering: Årets förpackningsdesign kombinerar kärlek för detaljer, grafiskt hantverk
och respekt för varumärkets historia på ett utmärkt sätt. En estetisk fullträff
helt enkelt. Snyggt jobbat och stort grattis till vinnaren till
Årets förpackningsdesign Tegner&Son

Årets Varumärke/identitet